Salgs- og
leveringsbetingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på vores live
salg.
www.machere.dk ejes af Vincenzo Group, CVR. 41979577, Tvedvej 212, 5700 Svendborg, tlf. 40400672, mail Macheredk@gmail.com
Aftalerne indgås på dansk.
Betaling og levering
Vi modtager betaling
med Kort og Mobilepay.
Når du har handlet hos
os på facebook live, vil du modtage en e-mail med din faktura.
I denne kan du ved at
klikke på mobilepay logoet betale for din ordre.
Det er dog muligt mod
særaftale at betale via. straks bankoverførsel. Dette skal aftales direkte med
os via. Facebook Messenger.
Køber betaler selv
gebyret for straks overførslen.
Du er som kunde først
garanteret varen, når du har sagt ”ja tak”, og når vi i live videoen bekræfter
overfor dig, at du var først.
Den kunde, som på
Macheres Smartphone først har sagt ja tak, har førsteret på varen, dette er for
at undgå eventuelle misforståelser da der kan være forsinkelser på
kommentarerne fra de mange forskellige kunder der ser med på live videoen.
Vi bestræber os på at sende din ordre senest 3 dage efter dit køb.
Vi sender som
udgangspunkt altid til nærmeste Dao pakkeshop ud fra den angivne adresse,
ønsker du vi benytter anden pakkeshop skal dette informeres tidligst når du har
bedt os om, at levere pakken. Du skal i øvrigt sikre dig, at vi har dine
korrekte oplysninger.
Såfremt du glemmer at
oplyse din adresse til os i forbindelse med køb, og vi i god tro sender til din
oprindelige adresse, vil din pakke blive returneret til os efter 14 dage hvis
ikke den bliver afhentet på den valgte pakkeshop.
Vi vil herefter sende pakken til dig på korrekt oplyst adresse. Du skal selv
betale fragten.
Fakturaen skal være betalt senest 24 timer efter endt live, ellers er Machere
berettiget til at tilskrive et rykkergebyr + renter.
Bliver fakturaen ikke betalt, er Machere berettiget til, at opstarte en evt inkasso sag.
Fortrydelsesret
Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via vores
facebook live salgs videoer.
Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.
Når man først har sagt
Ja tak til en varer, har man jf. købeloven 14 dages fuld fortrydelsesret, fra
du har modtaget varen fysisk i hånden.
Dog skal det siges at
bud på live er bindende. Hvis du springer fra risikere du, at blive udelukket
for fremtidige lives, af respekt for de andre kunder der gerne ville have haft
varen.
Der ydes ikke returret på tilbudsvarer.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller
nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Sådan udnytter du fortrydelsesretten
For at fortryde dit køb skal du tage kontakt til os via vores facebook
side www.facebook.com/macheredk.
Her skal du oplyse:
Fulde navn
Adresse
Email
Tlf nr
Bank oplysninger
Du skal i øvrigt printe og vedhæfte returneringssedlen og udfylde felterne.
Du skal herefter fortælle hvilke varer du ønsker at returnere samt faktura
nummer.
Vi tilbagebetaler beløbet senest 14 dage efter vi har modtaget dine varer.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder
købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen med hjemmelevering.
Du kan også aflevere varen på vores adresse efter aftale -
uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du
ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne
inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal selv betale for returnering af varen.
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi. (Herunder også røglugt
fra f.eks. cigaretter).
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning,
men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke
må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan
sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker
værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere
har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du
returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager
den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Hvis du køber en vare,
og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl -
finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret,
forudsat du reklamerer inden for rimelig tid (inden 2 måneder efter du har
konstateret fejlen eller manglen).
Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbage sendelse
af varen, tilbagebetaler vi fragtomkostningene.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for
afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt.
track- and trace-nummer.
Fortrolighedspolitik
Vi forstår og
respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre
information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for
at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse,
e-mailadresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din
forudgående tilladelse.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare
eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning,
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en
klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en
klage skal du angive vores e-mailadresse support@machere.dk.